Seguir
Javier Cejudo
Título
Citado por
Citado por
Año
La investigación educativa: claves teóricas
MJ Albert Gómez
Educational research: key theoretical aspects](1st ed., pp. 139-141). Madrid …, 2007
4132007
Importancia de la inteligencia emocional en la práctica docente: un estudio con maestros
J Cejudo, ML López-Delgado
Psicología educativa 23 (1), 29-36, 2017
2802017
Inteligencia emocional y resiliencia: su influencia en la satisfacción con la vida en estudiantes universitarios
J Cejudo, ML López-Delgado, MJ Rubio
Anuario de psicología 46 (2), 51-57, 2016
2022016
Emotional intelligence and its relationship with levels of social anxiety and stress in adolescents
J Cejudo, D Rodrigo-Ruiz, ML López-Delgado, L Losada
International journal of environmental research and public health 15 (6), 1073, 2018
1692018
La formación en educación emocional de los docentes: una visión de los futuros maestros
J Cejudo Prado, ML López Delgado, MJ Rubio Roldán, ...
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP) 26 (3), 45-62, 2015
1392015
Pathways into psychosocial adjustment in children: Modeling the effects of trait emotional intelligence, social-emotional problems, and gender
JA Piqueras, O Mateu-Martínez, J Cejudo, JC Pérez-González
Frontiers in psychology 10, 418426, 2019
912019
Necesidades de formación de maestros de infantil y primaria en atención a la diversidad
MJ Cejudo Prado, MV Díaz Ruiz, L Losada Martínez, JC Pérez González
Bordón: Revista de pedagogía, 2016
882016
Improving adolescents’ subjective well-being, trait emotional intelligence and social anxiety through a programme based on the sport education model
P Luna, J Guerrero, J Cejudo
International Journal of Environmental Research and Public Health 16 (10), 1821, 2019
872019
Promoting social and emotional learning and subjective well-being: Impact of the “aislados” intervention program in adolescents
J Cejudo, L Losada, R Feltrero
International journal of environmental research and public health 17 (2), 609, 2020
562020
Effectiveness of a mindfulness-based social–emotional learning program on psychosocial adjustment and neuropsychological maturity in kindergarten children
AJ Moreno-Gómez, J Cejudo
Mindfulness 10 (1), 111-121, 2019
532019
Relationship beween emotional intelligence and mental health in school counselors
J Cejudo Prado
522016
Competencias profesionales y competencias emocionales en orientadores escolares
J Cejudo
Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado 21 (3), 349-370, 2017
412017
Effectiveness of the videogame “Spock” for the improvement of the emotional intelligence on psychosocial adjustment in adolescents
J Cejudo, ML López-Delgado, L Losada
Computers in Human Behavior 101, 380-386, 2019
392019
Social competence and peer social acceptance: Evaluating effects of an educational intervention in adolescents
P Luna, J Guerrero, D Rodrigo-Ruiz, L Losada, J Cejudo
Frontiers in psychology 11, 536717, 2020
382020
Using a mindfulness-based intervention to promote subjective well-being, trait emotional intelligence, mental health, and resilience in women with fibromyalgia
J Cejudo, FJ García-Castillo, P Luna, D Rodrigo-Ruiz, R Feltrero, ...
Frontiers in Psychology 10, 480477, 2019
382019
Inteligencias múltiples y su relación con inteligencias cognitiva y emocional en adolescentes
J Cejudo, L Losada, JC Pérez-González
Universitas Psychologica 16 (3), 78-90, 2017
352017
Importancia de la inteligencia emocional en la práctica docente: un estudio con maestros. Psicología Educativa, 23 (1), 29-36
J Cejudo, ML López-Delgado
352017
Efectos del videojuego Spock sobre la mejora de la inteligencia emocional en adolescentes
J Cejudo, S Latorre
Electronic journal of research in educational psychology 13 (2), 319-342, 2015
352015
Efectos de un programa de inteligencia emocional en la ansiedad y el autoconcepto en mujeres con cáncer de mama
J Cejudo, S García-Maroto, ML López-Delgado
Terapia psicológica 35 (3), 239-246, 2017
292017
Effects of the Spock videogame on improving emotional intelligence in adolescents.
J Cejudo, S Latorre
Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2015
292015
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20